Există câteva cuvinte în materie de reparații auto care fac proprietarii de mașini să se retragă înapoi în pat, iar cutia automată este în capul listei. Este ceva misterios în legătură cu transmisia automată care transmite proprietarului frică. Din nefericire, majoritatea service-urilor știu acest lucru și vor profita maxim pentru a vă taxa dublu!

   Înainte de a preda cheile mașinii unui service necunoscut, gândiți-vă puțin la partea bună a lucrurilor. Dacă ceva este clar în neregulă, cel puțin veți fi conștient de faptul că service-ul respectiv vă va taxa în plus.

   Transmisia automată este un mecanism remarcabil. Prin tehnologia de ultimă oră, schimbă vitezele de la treaptă la treaptă, știind cât de repede trebuie să mergeț. Ce se întâmplă înăuntrul cutiei, este un mister pentru majoritatea oamenilor. Asta în cazul în care nu sunteți un pasionat al automobilelor și tehnologiei din spatele lor. Lucrurile de bază pot fi de ajuns pentru o discuție inteligentă cu mecanicul dvs.

   În timp ce înăuntru se află piese foarte mici, transmisia dvs. este în esență facută din mai multe componente/sisteme cheie.

   Carcasa cutiei: Are formă de con și poate fi vazută când ne uitam sub mașină. Dacă aveți tracțiune față, cutia va fi pozitionată în spatele motorului, sub capotă. Dacă mașina dvs. are tracțiune spate, transmisia va fi montată sub mașină, în spatele motorului.

   Treptele de viteză: Chiar dacă dvs. nu le schimbați și nu știți de ele, o cutie automata are trepte de viteză. Ele sunt împărțite în trepte de viteză și pinioane. Aveți nevoie de toate aceste componente pentru a putea conduce o mașină automată.

   Uleiul: Lichidul din transmisia automată este foarte important. Toată magia schimbării vitezelor stă în acest lichid. Majoritatea mașinilor vin cu lichid roșu și este bine de știut când vă uitați după pierderi.

   Filtrul de ulei: Tot lichidul trebuie să fie curat pentru ca mașina să schimbe vitezele la timpul potrivit. Pentru a menține lichidul și mecanismele curate, transmisia are un filtru pentru a capta orice depunere.

   În acest moment cunoașteți doar o parte din lucrurile care se întâmplă într-o cutie automată și puteți înțelege de ce cutia se comportă ciudat în anumite momente. De asemenea acum puteți înțelege mai ușor despre ce vorbește mecanicul.

   Problemele cutiilor automate provin din două grupe similare:

  • Nu funcționează

  • Nu funcționează fluent

   Aceste două grupe sunt cauzate de aceleași probleme, așadar orice ar face mașina dvs., următoarele reguli se aplică:

   Este nivelul uleiului corect?

   Este foarte important să verificați nivelul lichidului din cutie, cel puțin de două ori pe an. Nivelul lichidului prea scăzut poate cauza cutiei șocuri în timpul schimbării vitezelor, dar poate duce la probleme majore și costuri mari de reparație.

   Sunt pierderi de ulei?

  Verificarea scurgerilor de ulei din cutie nu este un lucru complicat. Cutia automata este cu circuit închis, așadar avem doar câteva locuri pe unde pot apărea pierderi. Dacă mașina dvs. pare să piardă lichid, veniți cu ea la service pentru o constatare. În cazul în care cutia nu a avut înlocuit lichidul cu unul lifetime, mașina dvs. are lichid de culoare roșie.

   Câteva locuri pentru a verifica pierderile de ulei:

  • La baza bușonului de umplere;

  • La orificiul de scurgere a lichidului, sub transmisie;

  • Între transmisie și motor;

  • La arborele selector – tija care face legătura cutiei cu maneta schimbatorului;

  • În locul unde este montat sensorul de viteză. Acest va fi fie un cablu legat la cutia transmisiei, fie un sensor electronic montat pe cutie.

  • În zona radiatorului. Dacă mașina are radiator la transmisie, este posibil ca lichidul pierdut să curgă în lichidul radiatorului. Lichidul cutiei nu se combină bine cu cel al radiatorului el plutind în diferite zone.

   Este filtrul de ulei înfundat?

Filtrul transmisiei este vital pentru buna funcționare și performanță. Dacă nu ați înlocuit filtrul în ultima perioadă (sau chiar deloc), fiți sigur că veți face acest lucru înainte de a vorbi de recondiționări sau înlocuiri ale cutiei.

Articol văzut de: 2551 ori.